Przez marketing cyfrowy rozumiemy tworzenie i dystrybucję treści za pośrednictwem cyfrowych kanałów medialnych, takich jak strony internetowe, strony docelowe, media społecznościowe, poczta elektroniczna i aplikacje mobilne.
Marketing cyfrowy obejmuje również promocję treści przy użyciu różnych strategii za pośrednictwem płatnych, ustalonych i własnych kanałów cyfrowych, w tym SEO, SEM, reklamy pay-per-click (PPC), syndykacji treści, mediów społecznościowych, poczty elektronicznej, tekstu i innych.
Spis treści
Reklama internetowa
Reklama internetowa (reklama w Internecie) to forma bezosobowej prezentacji informacji o towarach i/lub usługach w Internecie.
Celem wtórnym reklamy internetowej jest osiągnięcie wzajemnie powiązanego zestawu następujących wyników:
- Budowanie i zwiększanie popytu na towary i usługi wśród użytkowników Internetu;
- Pozycjonowanie towarów i usług dla konsumentów — użytkowników Internetu;
- Promocja właściwości konsumenckich towarów w Internecie;
- Promocja marek w Internecie;
- Zwiększenie obecności na rynku;
- Tworzenie równoległych kanałów sprzedaży (równoległych do tradycyjnych kanałów sprzedaży);
- Poprawa wizerunku firmy;
Reklama internetowa jest jednym z narzędzi marketingu i może być stosowana w połączeniu z innymi rodzajami reklamy, a także z takimi technikami jak promocja sprzedaży, sprzedaż indywidualna czy networking biznesowy.
Rodzaje reklamy internetowej:
- Displayowa reklama internetowa — umieszczenie tekstu, informacji graficznej (loga, zdjęcia, diagramy itp.), treści wideo bezpośrednio w treści zasobu internetowego, na platformach odwiedzanych przez grupę docelową;
- Banery reklamowe — animowane lub statyczne obrazy o charakterze reklamowym, oddzielone graficznie i semantycznie od treści zasobu internetowego;
- Reklama ramkowa — okno (ramka) z informacją reklamową, treścią reklamową innego reklamodawcy internetowego, osadzoną w treści strony;
- Banery pop-up — banery o charakterze reklamowym umieszczane na górze głównej treści strony (zazwyczaj z nakładającymi się treściami);
- Banery trikowe — komunikaty reklamowe naśladujące standardowe komunikaty systemów operacyjnych, popularnych programów;
- Reklamy międzywęzłowe — informacje o charakterze reklamowym, wyświetlane odwiedzającemu przed załadowaniem głównej treści;
- Reklamy tekstowe z hiperłączami — reklamy, które są umieszczone w przerwie w treści tekstowej strony, a także umieszczone przed (po) tekstem na stronie i stanowiące odrębny blok;
- Kontekstowa reklama internetowa w wyszukiwarkach (SEA) — przekazy graficzne i tekstowe o charakterze reklamowym, wyświetlane zgodnie z zapytaniem użytkownika, wpisanym przez niego w wyszukiwarce;
- Product placement w grach internetowych — integracja reklamowanego produktu lub marki w procesie gry;
- Reklama bezpośrednia — wysyłanie informacji prasowych, e-mail, rss, newsletterów;
Skuteczność reklamy internetowej
Dzięki marketingowi cyfrowemu innowacyjni marketerzy mogą prezentować odpowiednie treści i oferty w angażujący sposób, w odpowiednim czasie i za pośrednictwem kanałów, w których klienci spędzają dużo czasu.
Na podstawie cyfrowych wskaźników KPI marketerzy mogą dowiedzieć się, które strategie zadziałały i jak skutecznie, co pozwala na ciągłe doskonalenie strategii, zwiększenie zaangażowania klientów i wyższy zwrot z inwestycji reklamowych.
Dzięki przemyślanej personalizacji treści i ofert dostosowanych do indywidualnych zainteresowań klienci czują, że rozumiesz ich potrzeby i możesz zaoferować im wartościową usługę lub produkt.
Ostatecznie buduje to ich zaufanie, zmieniając ich w lojalnych zwolenników marki. Marketing cyfrowy ma wiele korzyści także dla firm, m.in:
- Rozszerzony zasięg. Większość ludzi rozpoczyna swoją podróż zakupową online, przechodząc przez różne kanały cyfrowe.
- Precyzyjne ukierunkowanie. Optymalizacja SEO i strategie w mediach społecznościowych pozwalają marketerom przyciągnąć więcej wykwalifikowanych leadów. To z kolei zwiększa konwersje, przychody i świadomość marki.
- Elastyczność. Jeśli musisz zmienić swoje cele, nie będziesz miał problemów z dostosowaniem swoich taktyk marketingu cyfrowego.
- Łatwość pomiaru. Marketing cyfrowy zapewnia atrybucję jakości, więc marketerzy wiedzą, które taktyki naprawdę napędzają wzrost.
Jak wypromować firmę dzięki kampanii Google Ads?
Ale czy zastanawiałeś się kiedyś, co jest głównym źródłem przychodów Google? Jak wynika z danych publicznych firmy, jest to reklama.
Za każdym razem, gdy coś wyszukujesz, reklamy kontekstowe pokazują się nad górną częścią wyników wyszukiwania. Są one bezpośrednio powiązane z Twoim zapytaniem w polu wyszukiwania.
Ponieważ wyszukiwarka codziennie przetwarza dużą liczbę zapytań, ma wiele możliwości realizacji kampanii reklamowych.
Aby promować swoją stronę za pośrednictwem KMS Google, należy dobrze poznać instrukcję AdWords i założyć konto.
Za jego pomocą możesz licytować według słów kluczowych. Twoja reklama z tymi słowami kluczowymi pojawi się na odpowiednie zapytanie użytkownika, jeśli oferta będzie wystarczająco wysoka (wyższa niż oferty innych reklamodawców).
Marketing internetowy
Wszystkie znane dziś narzędzia marketingu internetowego nie pojawiły się od razu, więc w ramach jego koncepcji każde z nich zaczęło być wykorzystywane i nadal niezależnie od siebie.
Trzeba przyznać, że marketing internetowy skupia się głównie na budowaniu obecności reklamowej produktu w sieci i generowaniu ruchu na stronie internetowej firmy lub marki.
Chociaż marketing internetowy przyciąga firmy przejrzystością wskaźników wydajności podejmowanych wysiłków, historycznie były one stosowane oddzielnie do każdego kanału. Co więcej, wskaźniki ROI są porównywane ze sobą, aby wybrać najbardziej opłacalne narzędzia.